Nie zarejestrowano w sieci – jak naprawić problem sieci komórkowej?
Komunikat „nie zarejestrowano w sieci” może być bardzo uciążliwy i uniemożliwić korzystanie ze smartfona. Jak rozwiązać ten problem, by móc z powrotem połączyć się z siecią i dzwonić?
Błąd „nie zarejestrowano w sieci”
Włączasz telefon, próbujesz wykonać połączenie telefoniczne, a pojawia się komunikat o braku rejestracji w sieci? To błąd, który zdarza się stosunkowo często w systemie Android, w szczególnie w telefonach Samsung. Oznacza to, że nasz telefon komórkowy nie może nawiązać połączenia z siecią naszego operatora. W takim przypadku należy odkryć co jest przyczyną problemu.

Jeżeli sieć nie działa poprawnie, nie będziemy w stanie połączyć się ani wysyłać wiadomości do innego telefonu. Nie ma dostępnego również Internetu mobilnego.
Dlaczego telefon nie rejestruje się w sieci?
Problem z siecią komórkową może mieć wiele powodów. Niektóre z nich nie są zależne od nas, chociażby brak sygnału, gdy znajdujemy się w miejscu słabego lub niedostępnego sygnały, czy awaria sieci po stronie operatora. Są jednak też inne powody.
Nie zarejestrowano w sieci – rozwiązania
Jak przywrócić sieć w telefonie? Najważniejszą sprawą, by ponownie wrócić do korzystania z sieci jest diagnoza problemu. Czy jest to karta SIM? A może wina leży po stronie sieci Plus, T-Mobile, Orange czy innego operatora? Co jeśli problem leży w systemie lub aplikacji? Zobacz najczęstsze przyczyny i rozwiązania błędu Twojej sieci!
Restart telefonu
Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić to uruchomić ponownie telefon. To proste rozwiązanie może zakończyć ten problem i pozwolić cieszyć się urządzeniem bez problematycznych komunikatów.
Tryb samolotowy
Najszybsza do sprawdzenia kwestia to tryb samolotowy. Mogliśmy włączyć go przez przypadek, albo po prostu zapomnieć go wyłączyć – w tym przypadku to on będzie odpowiedzialny za blokowanie połączenia z siecią.

Problem z kartą SIM
Jeśli niedawno kupiliśmy nową lub przekładaliśmy kartę SIM, prawdopodobnie jest ona powodem problemów. Warto ją wyjąć, sprawdzić, czy nie jest uszkodzona, wyczyścić i ponownie włożyć. Do oczyszczenia karty SIM możemy użyć chociażby ściereczki do czyszczenia okularów. Ważne jest, żeby sprawdzić czy karta na pewno jest aktywowana. Żeby odkryć, czy to z naszą kartą SIM jest problem, możemy spróbować wymienić na inną kartę.

Jeśli nasz telefon ma miejsce na dwie karty, warto wyjąć kartę SIM i spróbować użyć jej w drugim slocie.
Ustawienia sieci
Na połączenie z siecią mają wpływ nieprawidłowo skonfigurowane ustawienia sieci. Należy sprawdzić, czy przypadkiem nie został wybrany specjalny tryb łączenia z siecią, która aktualnie nie jest dostępna. Najprostszym rozwiązaniem problemu jest reset ustawień.
Aktualizacja oprogramowania
Oprogramowanie telefonu może mieć wpływ na łączność. Należy sprawdzić, czy mamy zainstalowane wszystkie najnowsze aktualizacje systemowe. Aktualizacja do nowej wersji może rozwiązać problem z siecią operatora.

Jak naprawić błąd sieci w telefonie, gdy wszystko zawiodło?
Ostatecznie, jeśli nic nie pomaga, zostają nam dwie opcje – restart telefonu do ustawień fabrycznych bądź odwiedziny u naszego operatora. Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje wykasowanie wszystkiego do zera, więc warto zastanowić się nad drugą opcją i ewentualnym zgraniem danych na inne urządzenie.