Obrazek przedstawia ujęcie z gry, gdzie widzimy różne wersje Boba spadające z nieba, razem z różnymi rzeczami wkoło. / store.steampowered.com

Human Fall Flat – komiczna gra dla ciebie i twoich znajomych.

Human Fall Flat to platformowa gra przygodowa z łamigłówkami, w którą można grać solo lub ze znajomymi z limitem do 8 graczy. Steruje się postacią Boba po mapkach o różnorodnej tematyce, a celem gry jest znalezienie wyjścia na każdym poziomie.

Jak wygląda rozgrywka w Human Fall Flat?

Na początku, jak w większości gier, jest opcja stworzenia swojej postaci samemu od zera, wybraniu gotowych z galerii lub można grać podstawową wersją Boba. Następnie można wybrać poziom z 28 dostępnych obecnie albo wybrać tryb online, w którym są wyświetlone serwery stworzone przez innych graczy, na które możemy dołączyć. Rozgrywka rozpoczyna się widokiem naszej postaci spadającej z nieba na ziemię. W trakcie przechodzenia mapy są checkpointy, więc po zginięciu nie trzeba przechodzić całej mapy od nowa.

Postać Boba spadająca z nieba na początek mapy po jej wybraniu i rozpoczęciu rozgrywki. / fot. Karolina Borkowska
Postać Boba spadająca z nieba na początek mapy po jej wybraniu i rozpoczęciu rozgrywki. / fot. Karolina Borkowska

Sterowanie postacią Boba

Na komputerze gracz porusza się postacią za pomocą klawiszy W, A, S, D i spacji na klawiaturze oraz myszką, na której lewy i prawy przycisk odpowiada za łapanie przedmiotów odpowiednio lewą i prawą ręką. Wydaje się banalnie proste? Jednak takie nie jest. Sterowanie postacią Boba jest specjalnie utrudnione, sprawiając, że nawet zwykłe podnoszenie przedmiotów, pchanie ich lub podciąganie się może być trudne. Na dodatek postać Boba jest bardzo giętka, elastyczna oraz gramy nią z perspektywy trzeciej osoby.

Postać gracza stojąca na początku mapy po wstaniu z upadku. / fot. Karolina Borkowska
Postać gracza stojąca na początku mapy po wstaniu z upadku. / fot. Karolina Borkowska

Poziom trudności w rozgrywce

Jak wyżej wspomniane samo sterowanie postaci podnosi poziom trudności w przejściu poziomów. Natomiast one same w sobie nie mają oznaczenia poziomu trudności i każdy z nich da się przejść na kilka różnych sposobów. Wszystko zależy od kreatywności gracza i ilości osób razem grających! Gra opiera się także na zasadach fizyki, co czasem pomaga, a czasem utrudnia przejście danego poziomu.

Kim jest Bob? Wygląd postaci

A więc kim jest ten wcześniej wspomniany Bob? Bob to imię postaci, którą porusza się gracz i domyślnie jest on cały biały, może mieć też czapeczkę. Wygląda trochę jak ludzik z plasteliny i tak się zachowuje, gdy sterując nim wygina się na wszystkie strony.

Wybór postaci Boba i gotowe do niego przebrania. / fot. Karolina Borkowska
Wybór postaci Boba i gotowe do niego przebrania. / fot. Karolina Borkowska

Personalizacja postaci Boba

Postać Boba można spersonalizować według własnego uznania, pomalować go, wybrać ubranie i zmieniać przy tym kolory lub można wybrać gotowy skin i nim grać. Możliwości jest nieskończenie wiele i poświęcając tej części gry chwilę czasu można stworzyć swoją unikatową postać. Obsługa panelu personalizacji jest również banalnie prosta. Można wykluczyć konkretne elementy postaci, by ich nie malować, co daje większą precyzję i ułatwia tworzenie. Również wybór kolorów jest nieograniczony.

W pełni spersonalizowana i zapisana postać Boba. / fot. Karolina Borkowska
W pełni spersonalizowana i zapisana postać Boba. / fot. Karolina Borkowska

Jakie mapki są do wyboru w Human Fall Flat?

Mapek jest w sumie 28 różnych do wyboru, każda o innej tematyce. Poziomy są podzielone na te zwykłe sny, dodatkowe sny, a także są poziomy dostępne wyłącznie po kupieniu subskrypcji. Mapki są opisane jako lewitujące, senne pejzaże i tak też wyglądają. Najczęściej są to wyspy unoszące się na niebie i połączone przejściami ze sobą albo unoszą się one na wodzie i możemy do niej wejść tylko kawałek, ponieważ wchodząc za głęboko spadniemy i odrodzimy się na checkpoincie.

Wybór poziomów do gry w Human Fall Flat. / fot. Karolina Borkowska
Wybór poziomów do gry w Human Fall Flat. / fot. Karolina Borkowska

Rodzaj oprawy graficznej

Wygląd gry, zarówno postaci, jak i mapek, może sprawiać wrażenie dość banalnych lub wręcz niedokończonych. Oprawa graficzna opiera się na kształtach geometrycznych i gładkich, prostych liniach. Pozbawiona jest również większej ilości detali, nie ma zastosowanych żadnych tekstur, co daje efekt projektu mapy w trakcie budowy. Taki wygląd mapy ułatwia rozwiązywanie zagadek, ponieważ jako gracz wiemy, w którym kierunku możemy iść i przesuwać dane obiekty.

Wygląd jednej z mapek w grze. Prosta grafika, bez tektur i detali. / fot. Karolina Borkowska
Wygląd jednej z mapek w grze. Prosta grafika, bez tektur i detali. / fot. Karolina Borkowska

Kto stworzył grę Human Fall Flat?

Grę wymyślił i zaprogramował Tomas Sakalauskas – założyciel litewskiego studia No Brakes Games, które jest także producentem gry. Po porzuceniu pracy w IT skupił się na tworzeniu gier mobilnych, jednak w połowie skończyły mu się pieniądze i postanowił przerzucić się na gry na komputer. Jak sam powiedział Human Fall Flat to była jego ostatnia próba stworzenia gry, która zakończyła się sukcesem. Do stycznia 2025 roku sprzedano aż 55 milionów kopii gry. Human Fall Flat została wydana przez Curve Digital oraz 505 Games.

Human Fall Flat na nudę!

Human Fall Flat to wspaniała gra, która nadaje się idealnie do miłego spędzenia czasu ze znajomymi. Podczas rozgrywki można rozwijać swoją kreatywność w rozwiązywaniu łamigłówek i szukać wyjścia z poziomu na wiele różnych sposobów.

Podobne wpisy