Błąd 407 Proxy Authentication Required – sprawdź, co oznacza ten komunikat i jak można go naprawić
Błąd 407, znany jako „Proxy Authentication Required”, to komunikat, który pojawia się, gdy użytkownik próbuje uzyskać dostęp do zasobów sieciowych za pośrednictwem serwera proxy. W artykule omówimy przyczyny tego błędu oraz sposoby jego rozwiązania, aby przywrócić działanie strony.
Co to jest błąd protokołu HTTP?
Błąd protokołu HTTP (inaczej kod odpowiedzi HTTP) to informacja na temat problemu ze zrealizowaniem żądania klienta przez serwer. Dzięki niemu użytkownik może zrozumieć, dlaczego zlecenie nie zostało zakończone z pozytywnym skutkiem i naprawić problem.
Niestety, sam błąd nie mówi dokładnie, co poszło nie tak, więc przyczyn należy szukać w różnych miejscach – ale trzeba o nich wiedzieć.
Błąd 407 HTTP Proxy Authentication Required – definicja
Komunikat o błędzie HTTP 407 „Wymagana autoryzacja proxy” oznacza, że żądanie nie zostało zrealizowane, ponieważ brakowało odpowiednich danych logowania dla serwera proxy, który znajduje się pomiędzy klientem a serwerem dostępu do żądanego zasobu. Jest to odpowiednik błędu 401 Unauthorized, ale w kontekście serwera proxy.
Warto wiedzieć: Błąd 407 najczęściej pojawia się w środowiskach biznesowych, gdzie takie serwery służą do nadzorowania i regulowania ruchu w sieci. W systemach domowych występuje rzadziej, chyba że użytkownik korzysta z niestandardowego proxy.
Serwer proxy – definicja
Serwer proxy pełni funkcję pośrednika pomiędzy klientem (na przykład przeglądarką internetową) a serwerem docelowym w sieci. Jego rolą jest przekazywanie zapytań od użytkownika do serwera oraz zwracanie odpowiedzi z serwera z powrotem do użytkownika.
Proxy działa jako „mediator”, który może także oferować dodatkowe usługi, takie jak filtrowanie, buforowanie, maskowanie adresu IP użytkownika czy zapewnianie anonimowości.
Jak naprawić błąd 407?
Błąd statusu HTTP o numerze 407 tylko brzmi tak skomplikowanie. W rzeczywistości istnieje kilka sposobów na to, jak go naprawić. Sprawdź poniższe kroki.
1. Sprawdź, czy adres URL jest poprawny
Sprawdź, czy wpisywany przez Ciebie w pasku adres URL zawiera wszystkie potrzebne części oraz czy nie ma w nim literówek albo innych zmian, które mogą prowadzić do powstawania błędów. To jedna z najczęstszych przyczyn ukazywania się komunikatów o problemach w przeglądarce.
2. Wyczyść pamięć podręczną przeglądarki
Dużo błędów w Internecie jest związanych z uszkodzonymi danymi przechowywanymi w pamięci wyszukiwarki. Jeśli usuniesz stare pliki, być może wszystko wróci do normy.
3. Wyłącz lub odinstaluj rozszerzenia i aktualizacje
Czasami dodatkowe rozszerzenia, wtyczki oraz inne elementy mogą spowodować występowanie błędów w sieci. Spróbuj usunąć ostatnio zainstalowane rozszerzenia, przechodząc do ustawień przeglądarki i klikając na Więcej narzędzi. Błąd prawdopodobnie powoduje ostatnio zainstalowany dodatek.
4. Sprawdź dzienniki (jako administrator)
Sprawdzenie dzienników w poszukiwaniu błędów jest możliwe, kiedy jesteś zalogowany na komputerze serwera sieciowego jako Administrator. Następnie wykonaj poniższe kroki, aby dostać się do pobranych informacji.
- Wejdź w Ustawienia komputera, a następnie w Panel sterowania.
- Otwórz Narzędzia administratora i przejdź do Menedżera usług internetowych.
- Wybierz witrynę z listy różnych obsługiwanych witryn. Kiedy klikniesz na nią prawym przyciskiem, będziesz mógł (mogła) przejść do Właściwości.
- W zakładce Właściwości ogólne sprawdź lokalizację wygenerowanych plików dziennika.
- Otwórz pliki dziennika za pomocą dowolnego edytora tekstów (nawet notatnika).
- W tak otworzonym pliku możesz sprawdzić, gdzie są błędy podczas uzyskiwania dostępu do serwera.
5. Sprawdź konfigurację serwera (jako administrator)
Jako administrator masz możliwość zidentyfikowania, na którym serwerze sieciowym znajduje się Twoja strona, korzystając z narzędzi do analizy adresów URL lub domen. Wystarczy wpisać adres witryny i przeanalizować uzyskane wyniki.
Możesz także sprawdzić, czy występują uszkodzone linki, klikając prawym przyciskiem myszy na stronie i wybierając opcję Sprawdź. To powinno wyświetlić kod źródłowy strony po prawej stronie. Możesz przeglądać każdy tekst zakotwiczenia, aby upewnić się, że powiązane z nimi linki są wciąż aktywne.
6. Sprawdź ustawienia proxy (jako administrator)
Upewnij się, że klient (np. przeglądarka, program) ma skonfigurowane prawidłowe ustawienia proxy. Jest to szczególnie ważne przy dodawaniu nowych treści do strony, dlatego przy każdej aktualizacji dobrze jest sprawdzić, czy dodatek nie powoduje powstania kolejnych błędów.
Miej pewność, że używane oprogramowanie obsługuje wymagane metody uwierzytelniania.
7. Upewnij się, że podajesz poprawne dane uwierzytelniające
Jeśli próbujesz się zalogować do serwera proxy, upewnij się, że używasz poprawnego loginu i hasła. Sprawdź również, czy nie masz włączonego przycisku Caps Lock oraz włączonej klawiatury numerycznej.
8. Skontaktuj się z administratorem sieci
Jeśli nie masz wymaganych danych lub nie znasz szczegółów konfiguracji proxy, skontaktuj się z administratorem sieci, który pomoże Ci wyjaśnić ten przypadek i udostępni potrzebne informacje.
Inne błędy protokołu HTTP
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat błędów HTTP, sprawdź poniższy artykuł. Te wiadomości pomogą Ci szybko zaradzić w przypadku problemów w przeglądarce oraz podjąć odpowiednie czynności, które ułatwią ręczne usuwanie problemów.
Źródła: developer.mozilla.org